Doppler żył i tętnic

USG doppler żył Szczecin

W medycznym Centrum Ortopedii i Rehabilitacji w Szczecinie aparaty USG są wyposażone w specjalne funkcje, które umożliwiają ocenę przepływu krwi w naczyniach krwionośnych – tętnicach i żyłach. Badanie USG-Doppler umożliwia dokładne zbadanie naczyń krwionośnych w obwodowych częściach ciała ludzkiego – kończynach dolnych, kończynach górnych oraz szyi. Ponieważ badanie USG-Doppler jest nieinwazyjne, często pozwala wstępnie na wyeliminowanie innych, znacznie bardziej obciążających dla pacjenta badań i procedur.

Wykonaj badania USG w Centrum Ortopedii i Rehabilitacji w Szczecinie

Badanie USG-Doppler dostarcza wielu ważnych informacji, które pozwalają lekarzowi postawić właściwą diagnozę i zaradzić określonym dolegliwościom oraz wyleczyć ewentualne schorzenie. Badanie to obrazuje poziom drożności żył i tętnic. Ma to ogromne znaczenie w rozpoznaniu choroby zatorowo-zakrzepowej, anomalii oraz w diagnostyce chorób miażdżycowych. USG dopplerowskie jest całkowicie bezbolesne i bezinwazyjne.

Korzyści wynikające z badania USG-Doppler:

• pozwala rozpoznać uszkodzenia naczyń tętniczych i żylnych;
  • prowadzi do wykrycia obecności złogów miażdżycowych i ich wielkości;
  • umożliwia ocenę zwężenia naczyń (powierzchniowych i głębokich);
  • diagnozuje zaburzenia przepływu krwi;
  • umożliwia wykrycie żylaków lub zakrzepów;
  • określa sprawność zastawek żylnych uniemożliwiających cofanie się krwi;
  • ocenia czy występuje tętniak aorty brzusznej.

Wskazania do wykonania badania USG-Doppler:

• żylaki kończyn dolnych;
  • pajączki pojawiające się na skórze;
  • wieczorne obrzęki;
  • uczucie ciężkich nóg;
  • nocne kurcze i bóle łydek;
  • problemy z chodzeniem (bóle łydek lub ud podczas chodzenia po płaskiej powierzchni; wymagające odpoczynku, po którym ból ustępuje);
  • zawroty głowy i krótkotrwałe omdlenia;
  • stan po operacji tętnic szyjnych do oceny nawrotu zwężenia.

Badania dopplerowskie przeprowadza dr n. med. Miłosz Kawa

Wizyty: wtorek od godziny 18:00 i sobota od godziny 11:00
Obowiązuje rejestracja telefoniczna pod numerem 91 432 71 58 lub 881 220 900 od poniedziałku do piątku od godz. 9:00 do 20:00
Szczecin, ul. Modra 86a

USG Dopplera żył i tętnic

Badania dopplerowskie USG żył i tętnic to badania bezinwazyjne i bezpieczne. W zależności od rodzaju schorzenia wykonuje się doppler żył lub doppler tętnic. Badanie przeprowadza się tak, jak każde USG, przykładając głowicę urządzenia do przebiegu żył lub tętnic. W trakcie USG dopplerowskiego ocenić można w jaki sposób transportowana jest krew w naczyniach żylnych lub tętniczych. Badanie to jest bezbolesne i bezpieczne oraz nie wymaga specjalnego przygotowania pacjenta.

Badanie dopplerowskie żył powinno być wykonywane w przypadku zdiagnozowania lub podejrzenia żylaków, obrzęku, drętwieniu lub bólu kończyn oraz zakrzepicy żył głębokich.

Badanie dopplerowskie tętnic wykonujemy w przypadku zdiagnozowania lub podejrzenia miażdżycy w obrębie kończyn, a także wtedy, gdy doszło do urazu naczyń, nieprawidłowego gojenia się ran lub w przypadku odczuwania bólu kończyn.