Doppler żył i tętnic

W medycznym Centrum Ortopedii i Rehabilitacji aparaty usg są wyposażone w specjalne funkcje, które umożliwiają ocenę przepływu krwi w naczyniach krwionośnych – tętnicach i żyłach. Badanie USG-Doppler umożliwia dokładne zbadanie naczyń krwionośnych w obwodowych częściach ciała ludzkiego – kończynach dolnych, kończynach górnych oraz szyi.

Ponieważ badanie USG-Doppler jest nieinwazyjne, często pozwala wstępnie na wyeliminowanie innych, znacznie bardziej obciążających dla pacjenta badań i procedur.

Korzyści z USG-Doppler:

• pozwala rozpoznać uszkodzenia naczyń tętniczych i żylnych
  • prowadzi do wykrycia obecności złogów miażdżycowych i ich wielkości
  • umożliwia ocenę zwężenia naczyń (powierzchniowych i głębokich)
  • diagnozuje zaburzenia przepływu krwi
  • umożliwia wykrycie żylaków lub zakrzepów
  • określa sprawność zastawek żylnych uniemożliwiających cofanie się krwi
  • ocenia czy występuje tętniak aorty brzusznej

Wskazania do wykonania badania USG-Doppler:

•  żylaki kończyn dolnych
  • pajączki pojawiające się na skórze
  • wieczorne obrzęki
  • uczucie ciężkich nóg
  • nocne kurcze i bóle łydek
  • problemy z chodzeniem (bóle łydek lub ud podczas chodzenia po płaskiej powierzchni wymagające odpoczynku, po którym ból ustępuje)
  • zawroty głowy i krótkotrwałe omdlenia
  • stan po operacji tętnic szyjnych do oceny nawrotu zwężenia

Badanie USG-Doppler dostarcza wielu ważnych informacji, które pozwalają lekarzowi postawić właściwą diagnozę i zaradzić określonym dolegliwościom oraz wyleczyć ewentualne schorzenie.

Badania dopplerowskie przeprowadza dr n. med. Miłosz Kawa

Wizyty: wtorek od godziny 18:00 i sobota od godziny 11:00
Obowiązuje rejestracja telefoniczna pod numerem 91 432 71 58 lub 881 220 900 od poniedziałku do piątku od godz. 9:00 do 20:00
Szczecin, ul. Modra 86a

Doppler żył i tętnic

Badania dopplerowskie USG żył i tętnic to badania bezinwazyjne i bezpieczne. W zależności od rodzaju schorzenia wykonuje się doppler żył lub doppler tętnic. Badanie przeprowadza się tak, jak każde USG, przykładając głowicę urządzenia do przebiegu żył lub tętnic. Nie jest wymagane specjalne przygotowanie do badania.

Doppler żył

Badanie dopplerowskie żył powinno być wykonywane w przypadku zdiagnozowania lub podejrzenia żylaków, obrzęku, drętwieniu lub bólu kończyn oraz zakrzepicy żył głębokich.

Doppler tętnic

Badanie dopplerowskie tętnic wykonujemy w przypadku zdiagnozowania lub podejrzenia miażdżycy w obrębie kończyn, a także wtedy, gdy doszło do urazu naczyń, nieprawidłowego gojenia się ran lub w przypadku odczuwania bólu kończyn.